čtvrtek 19. září 2013

Eurotrip: Přípravy

Díky štědrosti Evropské unie se mi dostalo možnosti vycestovat na týden do evropských metropolí - Štrasburku, Bruselu a Frankfurtu nad Mohanem. Respektive se mi této možnosti dostane. Odjíždíme v pondělí a mě chytá cestovatelská horečka a těšení. Ve Štrasburku jsem už byl před šesti lety (to to letí) se školou a líbilo se mi tam. Brusel mě zajímá z možného kariérního hlediska a Frankfurt je prý taky gut.
Nejdřív jsem si vymyslel, že na FSS v knihovně budou mít určitě průvodce po všech městech (a zarytě o tom přesvědčoval Toma). Našli jsme jen průvodce pro Bruselu, ale mimo katalog se mi povedlo najít super skládací mapy všech tří metropolí. Jak turistické.

Malá Francie - štrasburská oblíbená památka na mojí fotce z roku 2007

Následovalo hledání kešek ve zmíněných metropolích poblíž hotelů a institucí. Štrasburk se ukázal jako ráj kačerů. Spousta kešek všech druhů - pro uspěchaného návštěvníka je dost obyčejných, ale slibujících především hezké výhledy. Centrum Bruselu toho moc nenabízí a místní kešky ani nejsou moc propracované a nápadité (teda...jejich listingy). Frankfurt je vůči hledačům pokladů štědřejší než belgická metropole, ale jen pokud se vybaví skvělou znalostí němčiny. Šajze. Zajímalo by mě, kolik se mi povede krabiček odlovit. Cíl je aspoň jedna v každém městě.

Katedrála ve Štrasburku (duben 2007)

Jelikož žijeme v moderní době, nedalo mi to a zkusil si průvodce vygooglit a povedlo se. Narazil jsem na zajímavou stránku ArrivalGuides. Nejenže není přeplácaná reklamou, ale nabízí zadarmo PDF průvodce po asi 400 místech. V každém cca 15-stránkovém souboru jsou základní informace a mapka. Větší překvapení bylo, že tihle průvodci jsou k dispozici i jako off-line aplikace pro Android. Chvíli jsem přemýšlel, jestli nesním, ale aplikace funguje, na mém čínatabletu běží svižně a v off-line režimu nabízí i interaktivní mapy. Čekám, kdy se objeví nějaký háček - pravděpodobně jakmile usednu v pondělí v 8:00 do autobusu.

P.S.: ArrivalGuides mi doporučilo zajímavý podnik ve Štrasburku. "Academie de la biere" neboli "Akademie piva". Nemohla by nám ta Unie proplatit vzdělání i v tomto oboru? Vyšlo by to levně - v pondělí budou točená piva až do 21h jen za €5,50!

Žádné komentáře:

Okomentovat