Dneska cestou šalinou po Cejlu jsem si vzpomněl na šílenou reklamu na kovošrot, kterou na Krokodýlu pouštějí alespoň jednou za hodinu, která končí slovy: "...a na Cejl jezdí lanovka a ligu vede Zbrojovka!" Tahle reklama společně s webem ŽítBrno.cz mě přivedly na myšlenku napsat vlastní mystifikační článek. O lanovce na Cejl!
Kancelář pro dohnání Prahy nejlepšího Krněnského magistrátu představila v těchto dnech svůj nejnovější projekt. Jde o lanovku na Cejl. Vedoucí nejpokrokovějšího subjektu veřejné správy severně od Alp, Maruška Ž., nám tento záměr vysvětlila takto: "Krno se rozhodlo Praze konkurovat a překonat ji i v počtu různých hromadných dopravních prostředků. My tu ale nechceme metro. Už za císaře pána se totiž tvrdilo, že podzemí patří mrtvým. V rámci 3.okruhu verbálních priorit "N" nalezeneme i výraz "nadhled". Lanovka pro nás proto byla jasná volba." Realizací projektu byly pověřeny Technické Sítě Brno a.s., jejich zástupce uvedl: "Pro lanovku místo metra hovoří i fakt, že brněnské kanály jsou i tak dosti přetížené a v současné době vyhrazené především pro konšele města, kteří se jimi musí naučit chodit, což musí proběhnout s vyloučením veřejnosti".
Příklad lanovky v ex-sudetské oblasti: Liberec - Ještěd
Plánovaná lanová dráha nahradí ve své trase plně současné šaliny 2, 4 a 9. Trasa povede z Malinovského náměstí nad ulicí Cejl až na křižovatku s Vranovskou a Francouzskou ulicí. Jediná mezistanice vznikne v prostoru dnešní zastávky šalin Tkalcovská. V centru vznikne stanice lanovky doslova a do písmene na půdě Mahenova divadla. Zdroj blízký brněnským divadelním kruhům prozradil, že v provazišti je s ukotvením lanové dráhy počítáno již od doby elektrifikace divadla T. A. Edisonem. Opačný konec lanovky bude navázán vestibulem na Finanční úřad Brno II.
Stavba lanovky by měla začít již v zimě letošního roku. Celý projekt má i svou sociálně přínosnou stránku. Zemská správa sociálního zabezpečení k tomu dodává: "V souvislosti zavedením dopravního prostředku vyšší kategorie budou tramvaje na Cejlu minulostí. Demontáž tramvajové trati nebude zadána místním sociálně slabým, ale i přesto vytvoří několik desítek pracovních míst a rozhýbe místní ekonomiku." Kromě práce při pozvolné demontáži kolejí a trolejového vedení vzniknou pracovní místa pro drobné lupiče obírající občany Vinohrad, Židenic a Obřan, kteří vyrazí z centra domů raději pěšky.
Dodávkou kabin pro cestující byla pověřena mimořádně bez výběrového řízení prodejna plechových hraček na Zábrdovické ulici. Ta již v současné době nabízí dva modely lanovky na klíček a podle magistrátu je schopna vyrobit i lanovku na klíč.
Koncepce celé investiční akce bude frutifikovat ghetto Cejl, které se bude moci bez vnějších vlivů způsobených tranzitní tramvajovou dopravou dále rozvíjet.
Žádné komentáře:
Okomentovat