středa 16. listopadu 2011

Na Cejl bude jezdit lanovka

Dneska cestou šalinou po Cejlu jsem si vzpomněl na šílenou reklamu na kovošrot, kterou na Krokodýlu pouštějí alespoň jednou za hodinu, která končí slovy: "...a na Cejl jezdí lanovka a ligu vede Zbrojovka!" Tahle reklama společně s webem ŽítBrno.cz mě přivedly na myšlenku napsat vlastní mystifikační článek. O lanovce na Cejl!

Kancelář pro dohnání Prahy nejlepšího Krněnského magistrátu představila v těchto dnech svůj nejnovější projekt. Jde o lanovku na Cejl. Vedoucí nejpokrokovějšího subjektu veřejné správy severně od Alp, Maruška Ž., nám tento záměr vysvětlila takto: "Krno se rozhodlo Praze konkurovat a překonat ji i v počtu různých hromadných dopravních prostředků. My tu ale nechceme metro.  Už za císaře pána se totiž tvrdilo, že podzemí patří mrtvým. V rámci 3.okruhu verbálních priorit "N" nalezeneme i výraz "nadhled". Lanovka pro nás proto byla jasná volba." Realizací projektu byly pověřeny Technické Sítě Brno a.s., jejich zástupce uvedl: "Pro lanovku místo metra hovoří i fakt, že brněnské kanály jsou i tak dosti přetížené a v současné době vyhrazené především pro konšele města, kteří se jimi musí naučit chodit, což musí proběhnout s vyloučením veřejnosti".

Příklad lanovky v ex-sudetské oblasti: Liberec - Ještěd

Plánovaná lanová dráha nahradí ve své trase plně současné šaliny 2, 4 a 9. Trasa povede z Malinovského náměstí nad ulicí Cejl až na křižovatku s Vranovskou a Francouzskou ulicí. Jediná mezistanice vznikne v prostoru dnešní zastávky šalin Tkalcovská. V centru vznikne stanice lanovky doslova a do písmene na půdě Mahenova divadla. Zdroj blízký brněnským divadelním kruhům prozradil, že v provazišti je s ukotvením lanové dráhy počítáno již od doby elektrifikace divadla T. A. Edisonem. Opačný konec lanovky bude navázán vestibulem na Finanční úřad Brno II.

Stavba lanovky by měla začít již v zimě letošního roku.  Celý projekt má i svou sociálně přínosnou stránku. Zemská správa sociálního zabezpečení k tomu dodává: "V souvislosti zavedením dopravního prostředku vyšší kategorie budou tramvaje na Cejlu minulostí. Demontáž tramvajové trati nebude zadána místním sociálně slabým, ale i přesto vytvoří několik desítek pracovních míst a rozhýbe místní ekonomiku." Kromě práce při pozvolné demontáži kolejí a trolejového vedení vzniknou pracovní místa pro drobné lupiče obírající občany Vinohrad, Židenic a Obřan, kteří vyrazí z centra domů raději pěšky.

Ukázky vozů lanovky na Cejl 

Dodávkou kabin pro cestující byla pověřena mimořádně bez výběrového řízení prodejna plechových hraček na Zábrdovické ulici. Ta již v současné době nabízí dva modely lanovky na klíček a podle magistrátu je schopna vyrobit i lanovku na klíč.

Koncepce celé investiční akce bude frutifikovat ghetto Cejl, které se bude moci bez vnějších vlivů způsobených tranzitní tramvajovou dopravou dále rozvíjet.

Žádné komentáře:

Okomentovat