pondělí 23. ledna 2012

O šikovných a nešikovných lidech

Český národ je známý jako národ kutilů co dovedou všechno vyrobit a opravit. Z této sorty se ovšem najde spousta výjimek a já patřím mezi ně. Nikdy jsem neabsolvoval školní předměty typu "dílny".  Solidně ovládat kladivo a kleště jsem se naučil asi někdy kolem maturity. Věčnou připomínkou mé vlastní zručnosti je například jizva od sekery na pravém ukazováčku, pamětníci vzpomenou také na skvělého mravence z drátků nebo placatého medvídka, co je vlastně tuleň. Inu, co byste čekali od člověka co je poloviční inženýr.

Přesto, že nepatřím mezi kutily a zručné jedince kutilský červík ve mě občas zahlodá. Naposledy v sobotu, když jsem zvažoval co s načatým zkouškovým. Přemýšlel jsem jestli si opět nezamodelařit, ale nakonec padnul můj zrak na zánovní LAN switch, který jsem odkoupil od jedné kamarádky, která se stěhovala z kolejí a kterou tímto zdravím. Kdybych ho zapojil, provrtal díru do špajzu, protáhl pár metrů kabelů, nakrimpoval je, tak bych mohl mít internet až v pokoji na stole. To by šlo! Už jsem se viděl jak ležím na břiše s vrtačkou ve špajzu jak horník a dovádím k šílenství sousedy nekonečným vrtáním. Svůj kutilský nápad jsem se rozhodl zkonzultovat s tatínkem. Ten jen pokýval hlavou a že si ty krimpovací kleště v práci teda půjčí.

Druhý den došlo k zásadnímu zvratu v situaci. V tátovi asi zahlodal kutilský červík, který mu připomněl mou šikovnost a nejspíš se mu promítaly katastrofické scénáře s klíčovými slovy "Honza, vrtačka, kabely". Nebudu to natahovat. K vrtací akci nakonec nedošlo a ani nedojde, jelikož jsem dostal pokyn zakoupit radši nějaký dostupný wifi router a přinést tak internet do všech koutů našeho bytu (i do vany, maminko).

Z celého příběhu by mělo asi vyplynout nějaké ponaučení, ale mě nenapadá nic lepšího než to, že manuálně nešikovní lidé se ve světě taky neztratí. Stačí mít ve vašem okolí někoho šikovného, v kom představa vašeho kutilství vyvolá tak silný pud sebezáchovy, že možnou katastrofu v podobě vašeho kutění odvrátí ještě než k ní dojde.
Kutilům zdar!

Žádné komentáře:

Okomentovat